Opisuje najczęściej występujące usterki najpopularniejszego silnika wysokoprężnego w Polsce TDI.
Silnik 1.9 jest najlepszym silnikiem  jakiekolwiek usterki usuniemy łatwo i tanio.
Prosty i dobże przemyślany silnik 1.9 TDI jest solidną konstrukcją z lat 90. 
W  czasie swojej historii na liczne zmiany w osprzęcie, jest znany głównie  z niskiego zużycia paliwa oraz z długiej żywotności silnika.
A teraz przedstawie   Usterke, Dotyczy,, Diagnozę oraz Rozwiązanie i koszt tego zabiegu.
1. Samochód gwałtownie traci moc przyśpieszenia na 3 i 4 biegu.
Silnnik TDI z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek w turbinie .
winna  jest zapieczona kierownica zmieniająca geometrię łopatek w turbinie.  Przy niedziałającej kierownicy dochodzi do pojawienia się zbyt dużego  ciśnienia doładowania. Aby zabezpieczyc turbo przed awarią, komputer  wprowadza nasze auto w tryb awaryjny
Trzeba przepalić  auto na trasie najlepiej na autrostradzie prędkość powyżej 120km/h .  Jeśli mamy do czynienia z zapieczeniem kierownicy należy spróbować  przeczyścić ja środkiem w sprayu ( wydatek 20zł) bądz dać do mechanika  który rozbieże turbosprężarke i podda ją regeneracji koszt 800 zł i  wzwyż.
2.Samochód traci moc, niekontrolowane przerwy w przyśpieszaniu.
Wszystkich samochodów z silnikiem TDI wyposażonych w zawór N 75
Zawór  N 75 za korekcję ciśnienia doładowania. Kiedy jest brudny, zasmolony   lub zapchany zaciera się i przestaje spełniać swoja czynność 
Trzeba co jakiś czas go przeczyszczać badz go wymienić koszt 140 zł i wzwyż najtaniej do kupienia na aukcjach internetowych.
3. Silnik trudno zapala na ciepło, trzeba długo kręcić rozrusznikiem.
Głowynym problemem jest silniczek z pompą wtryskową TDI VP
Z czasem elektroniczne sterowanie pompą staje sie rozregulowane i po nagrzaniu silnika komputer daje za małą dawke paliwa
Zmiana mapy rozruchu jest to operacja typowa elektroniczna u mechanika za okolo 400-500 zł.
4. Silnik zużywa dużo oleju.
wszystkie silniki TDI
Luzy  w turbosprężarce powodują przepuszczanie oleju, który kieruje się do  chłodnicy międzystopniowej. Konieczna do naprawy usterka gdyż nasz  silnik może sie zaciągnąć i zatrzeć
Regeneracja  turbosprężarki u mechanika koszt okolo 1000-2000zł  (zależy od pracy  włożonej w regeneracje), bądz wymiana turbosprężarki.
5. Silnik ospały przy 2 tyś. obr./min. 
Wszystkie silniki TDI 
Problem  z uszkodzonym przepływomierzem z tą usterka często idzie w parze spadek  spalania. Silnik nie jest w stanie dobże sterować doładowaniem 
Koszt zamiennika 200-400 zł 
Koszt części oryginalnej 450-800zł  
Najtaniej do dostania na aukcjach internetowych zamiennik do 250 zł a część oryginalna  450 zł.
6.Miga lampka świec żarowych. Samochód trzęsie się na wolnych obrotach
Silnik TDI PD
Uszkodzona  końcówka od pompowtryskiwaczy bądz wytarte gniazdo PD. Częsta  dolegliwość przy przejechaniu 250 tyś. km i więcej .  Również dotyczy to  samochodów używanych kupionych w kraj cieplejszych ( Turcja, Hiszpania,  Włochy, Egipt itd.)
Regeneracja pompowtryskiwacza  500-1000 zł 
Wymiana na nowy 2000-4000 zł
Gniazda PD wymiana to koszt 2000 - 3000 zł
Silnik  TDI 1.9 jest doskonale znany polskim mechanikom  silniki mają wiele lat  i są zużyte sami nie jesteśmy w stanie zdiagnozować wiele usterek w  czasie jazdy próbnej weźmy wieć ze soba znanego i doświadczonego  mechanika bądz weźmy auto przed kupnem do mechanika w celu sprawdzenia  jakości kupowanego auta z silnikiem TDI.
 
Dobry artykuł o usterkach w TDI. Sam mam Audi A4 1.9 TDI PD i nie mam z nim żadnych problemów, ale ktoś kto ma jakieś usterki może się sporo dowiedzieć. Sam napisałem artykuł o silnikach TDI ale nie o usterkach tylko ogólnie jakie są typy tych silników, i jak prawidłowo użytkować te silniki aby turbo wytrzymało bardzo długo. Artykuł jest również dostępny na Artelis.pl
OdpowiedzUsuńZapraszam do odwiedzenia mojego bloga:
http://mojeaudia419tdi.blogspot.com/